Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
(Automation 4 U s.r.o.)
IČ: 02586533
DIČ: CZ02586533
se sídlem: Přistoupim 140, 282 01 Přistoupim
Zapsána v obchodním rejstříku pod značkou C 220860, Městský soud v Praze.
Kontaktní údaje:
email: sales@automation4u.cz
telefon: +420 732 571 097
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese….. (dále je „internetový obchod“).
Obchodní podmínky se vztahují na prodej produktů v oblasti automatizace, chytrých budov a energetických řešení.- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
Obchodní podmínky se vztahují na prodej produktů v oblasti automatizace, chytrých budov a energetických řešení.II. Informace o zboží a cenách
Internetový obchod se specializuje na produkty pro automatizaci a chytré budovy, zejména:
- softstartéry,
- frekvenční měniče,
- produkty Loxone,
- dobíjecí stanice.
- Informace o zboží a cenách
Každý produkt v katalogu internetového obchodu obsahuje podrobné technické specifikace a popis hlavních vlastností, aby si zákazník mohl vybrat řešení odpovídající svým potřebám. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), všech souvisejících poplatků a nákladů na případné vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nelze vrátit běžnou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu jejich zobrazení v internetovém obchodě. Individuální podmínky kupní smlouvy je možné sjednat po dohodě mezi prodávajícím a kupujícím.
- Prezentace zboží
Veškerá prezentace zboží uvedená v katalogu internetového obchodu má pouze informativní charakter. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na základě této prezentace.
- Náklady na balení a dodání
Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny v internetovém obchodě. Tyto náklady platí pouze pro dodání v rámci území České republiky.
- Slevy
Případné slevy z kupní ceny zboží nelze kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko OBJEDNAT s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky či emailem uvedené v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
IV. Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Způsoby platby
Kupující může cenu zboží uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího,
- bezhotovostně platební kartou,
- bezhotovostně prostřednictvím platební brány.
- Splatnost kupní ceny
- Kupní cena je splatná před odesláním zboží.
- Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Doklad o platbě
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu.
- Faktura je přiložena k dodávanému zboží nebo zaslána na e-mailovou adresu kupujícího.
- Dodání zboží
Zboží je dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce
- Náklady na dodání
- Náklady na dodání jsou uvedeny v objednávce a potvrzení objednávky.
- Pokud je způsob dopravy sjednán na zvláštní žádost kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady.
- Převzetí zboží
Kupující je povinen převzít zboží při dodání a zkontrolovat jeho stav.
V případě poškození obalu je nutné tuto skutečnost oznámit přepravci.
Zjevně poškozené zásilky nemusí kupující převzít.
Přechod vlastnictví:
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny, nejdříve však při převzetí zboží.
- Odpovědnost za zkázu, poškození nebo ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.
VI. Odstoupení od smlouvy
Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (například individuálně konfigurované dobíjecí stanice).
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- u poskytování služeb, pokud byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a prodávající jej před uzavřením smlouvy informoval, že v takovém případě nemá právo na odstoupení,
- u zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. dobíjecí stanice, které byly přizpůsobeny specifickým požadavkům zákazníka)
- u zboží, které nelze vrátit z hygienických důvodů, pokud bylo vyňato z obalu,
- u digitálního obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění
- Odpovědnost prodávajícího za vady
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a reklamu jimi prováděnou,
- je zboží vhodné pro účel, který prodávající uvádí nebo pro který se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- odpovídá kvalitou a provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projevení vady po převzetí zboží
Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí, pokud není stanoveno jinak. U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vad nevztahují na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.- Uplatnění reklamace
Kupující je povinen při reklamaci předložit:
- fakturu nebo jiný doklad o koupi,
- popis vady,
- požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva nebo odstoupení od smlouvy).
- Možnosti reklamace
Reklamaci lze podat:
- osobně v provozovně prodávajícího,
- písemně na adresu sídla prodávajícího,
- elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Vyřízení reklamace
Prodávající je povinen reklamaci přijmout v kterékoli své provozovně, v sídle nebo místě podnikání. O přijetí reklamace vystaví kupujícímu potvrzení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.- Způsoby vyřízení reklamace
Kupující má právo požadovat:
- opravu zboží,
- výměnu za nové zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu nebo opakovanou vadu po opravě.
- Odmítnutí odpovědnosti za vady
Právo na reklamaci kupujícímu nevzniká, pokud:
- kupující věděl o vadě před převzetím zboží,
- vadu způsobil kupující, nebo
- reklamace byla uplatněna po uplynutí záruční doby.
VIII. Doručování
Prodávající zajišťuje bezpečné balení a dopravu, aby bylo zboží chráněno během přepravy.
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (ČOI). Kontaktní údaje:
Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Internetová adresa: adr.coi.cz
Telefon: +420 296 366 360
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika je kontaktním místem pro řešení spotřebitelských sporů on-line podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013.
Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Web: www.evropskyspotrebitel.cz
Toto centrum poskytuje informace a pomoc při řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky v rámci EU.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
X. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu stanovenou zákonem. Kupující může požádat o jejich kopii prostřednictvím kontaktního e-mailu prodávajícího.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.