Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

(Automation 4 U s.r.o.)

IČ: 02586533

DIČ: CZ02586533

se sídlem: Přistoupim 140, 282 01 Přistoupim

Zapsána v obchodním rejstříku pod značkou C 220860, Městský soud v Praze.

 

Kontaktní údaje:

email: sales@automation4u.cz

telefon: +420 732 571 097

 (dále jen „prodávající“)  

 

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese….. (dále je „internetový obchod“).
    Obchodní podmínky se vztahují na prodej produktů v oblasti automatizace, chytrých budov a energetických řešení.
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
    Obchodní podmínky se vztahují na prodej produktů v oblasti automatizace, chytrých budov a energetických řešení.

 II. Informace o zboží a cenách

Internetový obchod se specializuje na produkty pro automatizaci a chytré budovy, zejména:

  • softstartéry,
  • frekvenční měniče,
  • produkty Loxone,
  • dobíjecí stanice.
  1. Informace o zboží a cenách

Každý produkt v katalogu internetového obchodu obsahuje podrobné technické specifikace a popis hlavních vlastností, aby si zákazník mohl vybrat řešení odpovídající svým potřebám. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), všech souvisejících poplatků a nákladů na případné vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nelze vrátit běžnou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu jejich zobrazení v internetovém obchodě. Individuální podmínky kupní smlouvy je možné sjednat po dohodě mezi prodávajícím a kupujícím.

  1. Prezentace zboží

Veškerá prezentace zboží uvedená v katalogu internetového obchodu má pouze informativní charakter. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na základě této prezentace.

  1. Náklady na balení a dodání

Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny v internetovém obchodě. Tyto náklady platí pouze pro dodání v rámci území České republiky.

  1. Slevy

Případné slevy z kupní ceny zboží nelze kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.

 

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

 

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko OBJEDNAT s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.
  4. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  5. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky či emailem uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  6. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

 

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

 V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Způsoby platby

Kupující může cenu zboží uhradit následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího,
  • bezhotovostně platební kartou,
  • bezhotovostně prostřednictvím platební brány.
  1. Splatnost kupní ceny
  • Kupní cena je splatná před odesláním zboží.
  • Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  1. Doklad o platbě
  • Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu.
  • Faktura je přiložena k dodávanému zboží nebo zaslána na e-mailovou adresu kupujícího.
  1. Dodání zboží

Zboží je dodáno:

  • na adresu určenou kupujícím v objednávce
  1. Náklady na dodání
  • Náklady na dodání jsou uvedeny v objednávce a potvrzení objednávky.
  • Pokud je způsob dopravy sjednán na zvláštní žádost kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady.
  1. Převzetí zboží

Kupující je povinen převzít zboží při dodání a zkontrolovat jeho stav.

V případě poškození obalu je nutné tuto skutečnost oznámit přepravci.

Zjevně poškozené zásilky nemusí kupující převzít.

Přechod vlastnictví:

  • Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny, nejdříve však při převzetí zboží.
  • Odpovědnost za zkázu, poškození nebo ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.

 

 VI. Odstoupení od smlouvy


Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (například individuálně konfigurované dobíjecí stanice).

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
  • u poskytování služeb, pokud byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a prodávající jej před uzavřením smlouvy informoval, že v takovém případě nemá právo na odstoupení,
  • u zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. dobíjecí stanice, které byly přizpůsobeny specifickým požadavkům zákazníka)
  • u zboží, které nelze vrátit z hygienických důvodů, pokud bylo vyňato z obalu,
  • u digitálního obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
  1. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
  2. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  3. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  4. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  5. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  6. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

VII. Práva z vadného plnění

  1. Odpovědnost prodávajícího za vady
    Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a reklamu jimi prováděnou,
    • je zboží vhodné pro účel, který prodávající uvádí nebo pro který se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    • odpovídá kvalitou a provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle vzorku nebo předlohy,
    • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
    • vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  2. Projevení vady po převzetí zboží
    Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí, pokud není stanoveno jinak. U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vad nevztahují na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
  3. Uplatnění reklamace
    Kupující je povinen při reklamaci předložit:
    • fakturu nebo jiný doklad o koupi,
    • popis vady,
    • požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva nebo odstoupení od smlouvy).
  4. Možnosti reklamace
    Reklamaci lze podat:
    • osobně v provozovně prodávajícího,
    • písemně na adresu sídla prodávajícího,
    • elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  5. Vyřízení reklamace
    Prodávající je povinen reklamaci přijmout v kterékoli své provozovně, v sídle nebo místě podnikání. O přijetí reklamace vystaví kupujícímu potvrzení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
  6. Způsoby vyřízení reklamace
    Kupující má právo požadovat:
    • opravu zboží,
    • výměnu za nové zboží,
    • přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • odstoupení od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu nebo opakovanou vadu po opravě.
  7. Odmítnutí odpovědnosti za vady
    Právo na reklamaci kupujícímu nevzniká, pokud:
    • kupující věděl o vadě před převzetím zboží,
    • vadu způsobil kupující, nebo
    • reklamace byla uplatněna po uplynutí záruční doby.

 

VIII. Doručování


Prodávající zajišťuje bezpečné balení a dopravu, aby bylo zboží chráněno během přepravy.

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

IX. Mimosoudní řešení sporů

K mimosoudnímu řešení sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (ČOI). Kontaktní údaje:

Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

Internetová adresa: adr.coi.cz

Telefon: +420 296 366 360

  1. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika je kontaktním místem pro řešení spotřebitelských sporů on-line podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013.

 

Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

Web: www.evropskyspotrebitel.cz

Toto centrum poskytuje informace a pomoc při řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky v rámci EU.

 

  1. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

X. Závěrečná ustanovení

 

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu stanovenou zákonem. Kupující může požádat o jejich kopii prostřednictvím kontaktního e-mailu prodávajícího.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.